مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 09:472022-02-02اقتصادي

تولیدکنندگان دارو در خطر ورشکستگی


نائب رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه قیمت تمام شده دارو با هزینه های تولید همخوانی ندارد، گفت: این شرایط تولیدکنندگان دارویی را با بحران مالی و ورشکستگی مواجه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر فرشچی روز چهارشنبه 13 بهمن در جمع خبرنگاران در ارتباط با دستورالعمل های اجرایی کنونی در خصوص ارز ترجیحی و نحوه تخصیص آن به حوزه تولید دارو اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت از سوی بانک مرکزی ارز مورد نظر به این وزارتخانه اختصاص یافته اما مساله اساسی این است که تولیدکنندگان اقلام دارویی در کشور با چالش ها و دغدغه های بسیاری مواجه بوده و خواستار اعمال تصمیماتی برای برون رفت از این مشکلات هستند.

وی در ادامه افزود: فرآیند تخصیص ارز، طولانی و پیچیده است و تولیدکنندگان محصولات بیوتکنولوژی، مواد اولیه و تجهیزات متنوع و بسیاری را در مراحل تولید دارو استفاده می کنند که نبود هر کدام منجر به تعطیلی خط تولید می شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی البرز و از تولیدکنندگان حوزه دارو در این استان با اشاره به اینکه متاسفانه تخصیص کند و قطره چکانی ارز ترجیحی تولیدکنندگان حوزه دارو را با مشکلات جدی مواجه کرده است، افزود: وقتی نتوانیم مواد اولیه و تجهیزات خط تولید را تامین کنیم، خطر عدم دسترسی به موقع بیماران به داروهای مورد نیاز و حیاتی نمود پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدکنندگان دارو در خطر ورشکستگی

تولیدکنندگان دارو در خطر ورشکستگی