مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 10:022022-02-02اقتصادي

قیمت تمام شده دارو با هزینه های تولید همخوانی ندارد/خطر ورشکستگی بیخ گوش داروسازان


نائب رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه قیمت تمام شده دارو با هزینه های تولید همخوانی ندارد، گفت: این شرایط تولید کنند گان دارویی را با بحران مالی و ورشکستگی مواجه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، امیر فرشچی، نائب رییس اتاق بازرگانی البرز، در ارتباط با دستورالعمل های اجرایی کنونی در خصوص ارز ترجیحی و نحوه تخصیص آن به حوزه تولید دارو اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت از سوی بانک مرکزی ارز مورد نظر به این وزارتخانه اختصاص یافته اما مساله اساسی این است که تولید کنند گان اقلام دارویی در کشور با چالش ها و دغدغه های بسیاری مواجه بوده و خواستار اعمال تصمیماتی برای برون رفت از این مشکلات هستند.

وی در ادامه افزود: فرآیند تخصیص ارز، طولانی و پیچیده است و تولید کنند گان محصولات بیو تکنو لوژی، مواد اولیه و تجهیزات متنوع و و بسیاری را در مراحل تولید دارو استفاده می کنند که نبود هر کدام منجر به تعطیلی خط تولید می شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی البرز و از تولیدکنندگان حوزه دارو در این استان با اشاره به اینکه متاسفانه تخصیص کند و قطره چکانی ارز ترجیحی تولیدکنندگان حوزه دارو را با مشکلات جدی مواجه کرده است، افزود: وقتی نتوانیم مواد اولیه و تجهیزات خط تولید را تامین کنیم، خطر عدم دسترسی به موقع بیماران به داروهای مورد نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت تمام شده دارو با هزینه های تولید همخوانی ندارد/خطر ورشکستگی بیخ گوش داروسازان

قیمت تمام شده دارو با هزینه های تولید همخوانی ندارد/خطر ورشکستگی بیخ گوش داروسازان