مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-02اقتصادي

افزایش استقرار سیستم های نوین آبیاری در استان مرکزی/2400 قنات همچنان فعالند


مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در سال گذشته 2200 هکتار اراضی استان به سیستم های آبی تحت فشار مجهز شده که در سال جاری با افزایش 30 درصدی این رقم به 2840 هکتار در قالب 108 پروژه رسیده است.

- ایسنا/مرکزی مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در سال گذشته 2200 هکتار اراضی استان به سیستم های آبی تحت فشار مجهز شده که در سال جاری با افزایش 30 درصدی این رقم به 2840 هکتار در قالب 108 پروژه رسیده است.

فرزاد کوهدانی در نشست خبری که با حضور رییس و جمعی از معاونان و مدیران جهاد کشاورزی استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و در راستای ارائه گزارش عملکرد یکساله این سازمان در بخش های مختلف و گفت و گو با خبرنگاران ایسنا در دفتر این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به وجود بحران آب در بخش کشاورزی اظهار کرد: از جمله مهمترین اقداماتی که در مقابل بحران آب و خشکسالی هایی اخیر با هدف کاهش تلفات آب در جریان انتقال و توزیع آب و افزایش راندمان آبیاری و کاهش برداشت آب از منابع آب زیرزمینی انجام می شود، فعالیت در حوزه سامانه های نوین آبیاری است که استان در این حوزه رتبه 12 را به خود اختصاص داده است.

تجهیز کمتر از نیمی از اراضی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین وی افزود: از مجموع 162 هزار هکتار اراضی مستعد استان، تاکنون 71 هزار هکتار از اراضی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش استقرار سیستم های نوین آبیاری در استان مرکزی/2400 قنات همچنان فعالند

افزایش استقرار سیستم های نوین آبیاری در استان مرکزی/2400 قنات همچنان فعالند