مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 11:522022-02-02پزشكي

بستری 198 بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس/بحران ابتلا در استان


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری شدن 198 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های فارس طی شبانه روز گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر فارس گفت: حساسیت مردم نسبت به کروناویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و این موضوع وضعیت استان را بحرانی تر می کند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه طبق رنگ بندی جدید کروناویروس، وضعیت شیراز، زرقان و گراش قرمز شده است، تاکید کرد: هم اکنون زمان بی توجهی و سهل انگاری در برابر کرونا نیست و ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش نسبت به این بیماری خطرناک، احساس مسوولیت داشته باشند.

او با اشاره به سرایت پذیری بالای اُمیکرون و سرعت انتقال آن در بین افراد جامعه افزود: طی شبانه روز گذشته 198 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که این امر موجب نگرانی مجموعه سلامت شده است و با تداوم بی توجهی ها و سهل انگاری ها در برابر این بیماری، با عواقب جبران ناپذیری مواجه می شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: افزایش مراجعه به مراکز 16 ساعته و روند افزایشی موارد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، نشانگر سرعت بالای انتقال و بیماری زایی سویه اُمیکرون است، بنابراین هرگونه بی توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستری 198 بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس/بحران ابتلا در استان

بستری 198 بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس/بحران ابتلا در استان