مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-02بين الملل

پیشنهاد آمریکا به روسیه درباره سلاح های اتمی در شرق اروپا


یک روزنامه آمریکایی اسناد محرمانه پاسخ آمریکا و ناتو به روسیه در قبال وضعیت امنیتی شرق اروپا را افشا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه اسپانیایی روز چهارشنبه نوشت به اسنادی محرمانه دست پیدا کرده که پیشنهادات هفته گذشته آمریکا و ناتو به روسیه درخصوص تضمین امنیتی به روسیه را در بر می گیرد.

روزنامه ال پایس در گزارشی آورده است، ناتو و آمریکا پیشنهادات روسیه درخصوص خروج نیروهای غربی از شرق اروپا و عدم عضویت اوکراین در ناتو را رد کرده اند.

با این حال  آمریکا و متحدانش در ناتو، مذاکره بر سر توافقات خلع سلاح و اقدامات اعتمادساز در چارچوب های مختلف از جمله سازمان امنیت و همکاری های اروپا، گفت وگو های راهبردی درباره ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا و همچنین روسیه و ناتو را پیشنهاد کرده اند.

در این اسناد که به طور محرمانه از طرف ناتو به کاخ کرملین ارسال شده اند آمده است: نظر به افزایش اساسی، بی دلیل و بدون توجیه استقرار نیروهای نظامی روسیه پیرامون اوکراین و بلاروس، از روسیه می خواهیم فوراً نسبت به کاهش تنش به شکل پایدار، قابل تأیید و طولانی مدت اقدام کند.

موضع دولت ایالات متحده این است که پیشرفت در این مسائل فقط در فضای تنش زدایی با توجه به اقدامات تهدید کننده روسیه علیه اوکراین حاصل خواهد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد آمریکا به روسیه درباره سلاح های اتمی در شرق اروپا

پیشنهاد آمریکا به روسیه درباره سلاح های اتمی در شرق اروپا