مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 14:022022-02-02اقتصادي

تخصیص اعتبار 2 میلیاردی برای یارانه نهال چای/ احیای 6000 هکتاری باغات


رییس سازمان چای، از تخصیص اعتبار 75 میلیارد تومانی سفر رییس جمهور جهت بازسازی و جوان سازی باغات چای و اعتبار دو میلیارد تومانی یارانه نهال چای برای نخستین بار خبر داد.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان چای، از تخصیص اعتبار 75 میلیارد تومانی سفر رییس جمهور جهت بازسازی و جوان سازی باغات چای و اعتبار دو میلیارد تومانی یارانه نهال چای برای نخستین بار خبر داد.

حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران، سال 1400 را مصادف با یکصدوبیستمین سال ورود صنعت چای به کشور دانست و اظهار کرد: از سال 94 تاکنون شاهد سیر افزایشی در تولید چای هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 22 هزار هکتار سطح فعال و بالغ بر 30 هزار تن تولید چای خشک در سال داریم، افزود: یکی از دغدغه های همیشگی چایکاران دریافت وجه بهای برگ سبز چای بوده که طی سال های اخیر این دغدغه تاحدودی مرتفع شده است.

رییس سازمان چای، با اشاره به تسویه مطالبات چایکاران تا دی 1400، عنوان کرد: از دیگر دغدغه های چایکاران اصلاح و احیای باغات است که از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای برنامه ریزی های لازم را جهت پرداخت تسهیلات اصلاح و بهزراعی و مکانیزاسیون و خرید ماشین آلات حمل و نقل فراهم کردیم و در حال حاضر 53 میلیارد تومان سرمایه در گردش و در اختیار مربوط به صنعت چای داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار 2 میلیاردی برای یارانه نهال چای/ احیای 6000 هکتاری باغات

تخصیص اعتبار 2 میلیاردی برای یارانه نهال چای/ احیای 6000 هکتاری باغات