سهم 90 درصدی صداوسیما از اعتبارات رسانه ای در بودجه 1401بودجه شورای نظارت بر صدا و سیما از فصل رسانه خارج شده است و به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده است. بودجه این نهاد فراقوهای 8 درصد در مقایسه با قانون سال گذشته افزایش یافته است. - - مجموع بودجه صدا و سیما با احتساب بودجه ساترا، برنامه تولید منابع صوتی و تصویری، درآمد اختصاصی و اعتبارات متفرقه، در مقایسه با سال گذشته، حدود 5 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین اگر مبلغ 4 هزار میلیارد تومان، جمع ردیف های ساترا و تأمین و تولید منابع صوتی و تصویری (خارج از سقف اول) را که اصلاً تحقق نیافته، از بودجه سال گذشته کم کنیم، افزایش بودجه صدا و سیما معادل 51 درصد خواهد بود. - نسبت درآمد اختصاصی سازمان صدا و سیما (از محل تبلیغات بازرگانی) به کل بودجه این سازمان در لایحه 1401 معادل 39 درصد پیش بینی شده است. این رقم در سال گذشته بدون احتساب بودجه ساترا، 31 درصد بوده است و با احتساب آن 22 درصد است که هر دو حالت بیانگر رشد سهم تبلیغات تجاری در بودجه سال آینده و کاهش سهم دولت در کل بودجه صدا و سیماست. - افزایش 89 درصدی رقم تبلیغات تجاری صدا و سیما درحالی است که هم اکنون نیز حجم بالای آن بسیار مورد انتقاد است. ضمن آنکه صدا و سیما متعهد به این رقم نبوده و براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره عملکرد 6ماهه نخست سال 1400 سازمان صدا و سیما، 77 درصد سقف مشخص شده درآمد برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |