مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 15:322022-02-02اقتصادي

بیش از 3 میلیارد ریال صنایع دستی خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال صنایع دستی استان در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد که بیشتر آن فرش و قالیچه ترکمن بود.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال صنایع دستی استان در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد که بیشتر آن فرش و قالیچه ترکمن بود.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: صنایع دستی عرضه شده در نمایشگاه شامل گلیم، سوزن دوزی، صنایع دستی چوب، چرم، سفال و سرامیک، کلاه کرکی، قالیچه های دورو ترکمن، پارچه بافی و عروسک بافی، رودوزی های سنتی و لباس محلی بود.

وی با اشاره به استقبال عمومی از خرید صنایع دستی استان، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان صنایع دستی و فراهم کردن زمینه فروش تولیدات صنایع دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با هنر صنایع دستی هر منطقه بود.

مستوفیان یادآور شد: بیش از 18 هزار هنرمند در 61 رشته در سطح استان در رشته های گلیم بافی، نساجی سنتی، سازهای سنتی، ساخت زیورآلات، چرم دست دوز و سنگ های قیمتی در استان مشغول به فعالیت هستند.

سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی هم زمان با نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ 9 لغایت 12 بهمن در تهران برگزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 میلیارد ریال صنایع دستی خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد

بیش از 3 میلیارد ریال صنایع دستی خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری تهران فروخته شد