مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 17:522022-02-02اقتصادي

نصب 45 هزار کنتور هوشمند آب و برق در کشور


​معاون مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی شرکت مدیریت منابع آب ایران از نصب 45 هزار کنتور هوشمند آب و برق شامل 26 هزار کنتور هوشمند حجمی و 21 هزار کنتور حجمی مکانیکی خبر داد.

- به نقل از وزارت نیرو ، حمید رحمانی افزود: چاه های مجاز کشور در حدود 493 هزار حلقه با مجوز سالانه برداشت برابر با 49 میلیارد مترمکعب است که با نصب این کنتورها، حدود 18 درصد از چاه های کشور مجهز به ابزار اندازه گیری آبدهی (کنتور) شده اند و این ابزار تجهیز سبب شده است، نزدیک به 30 درصد از حجم کل برداشت چاه های مجاز (حدود 15 میلیارد مترمکعب) تحت کنترل باشد.

رحمانی تصریح کرد: تجهیز چاه های مجاز آب به ابزار اندازه گیری حجمی (کنتور) با هدف کنترل برداشت آب از آبخوان ها و مدیریت منابع و مصارف، به عنوان یکی از 15 پروژه طرح احیا و تعادل بخشی به تصویب رسیده و در دستورکار وزارت نیرو قرار دارد که با نصب کنتورهای هوشمند حجمی میزان برداشت آب در چاه های کشور کنترل می شود و این کنتورها قابلیت شارژ داشته و این امکان وجود دارد که در صورت مشاهده تجاوز از میزان مصرف مشخص شده که منطبق بر حدود مندرج در پروانه بهره برداری صادره است، از برداشت آب جلوگیری شود.

معاون مدیرکل دفتر توسعه نظام فنی، بهره برداری و دیسپاچینگ برق آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین ایجاد بستر مناسب برای استقرار و راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 45 هزار کنتور هوشمند آب و برق در کشور

نصب 45 هزار کنتور هوشمند آب و برق در کشور