مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 18:072022-02-02فرهنگي

یادی از عباس زریاب خویی استاد ادبیات فارسی


 «دکتر زریاب در روزگار ما یکی از بهترین پرچمداران فرهنگ ملی و اسلامی و از وارثان نمایان و برجسته این فرهنگ و به قول  روانشاد ایرج افشار «استادی کم مانند» بود.

-   دکتر زریاب در روزگار ما یکی از بهترین پرچمداران فرهنگ ملی و اسلامی و از وارثان نمایان و برجسته این فرهنگ و به قول  روانشاد ایرج افشار استادی کم مانند بود.

نادره جلالی می گوید: عباس زریاب خویی یکی از عاشقان ایران و زبان فارسی و به گواهی آثارش دره نادره تاریخ، ادب و فرهنگ ایران بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس زریاب خویی، از جمله پیشگامان و چهره های ماندگار تاریخ معاصر این کهن مرز و بوم 27 سال پیش، در 14 بهمن ماه 1373 درگذشت.

او درباره تولد خود گفته است: من در 15 ذیقعده 1337 هجری قمری به دنیا آمده ام.

این تاریخ را دایی مرحوم من که تنها فرد باسواد در میان اقوام نزدیک ما بود در پشت قرآن خانوادگی نوشته بود و مطابق است تقریبا! با بیست و دوم تیرماه 1298 هجری شمسی و سیزدهم ژوئن 1919 مسیحی.

هنگامی که ده سال پس از آن اداره ثبت احوال به شهر خوی آمد و گرفتن شناسنامه که در آن وقت سجلّ احوال نامیده می شد برای همه الزامی شد، پدر من هم سن تقریبی خود و اعضای خانواده خود را به یکی از کارمندان ثبت احوال گفت و او برای من سال 1297 شمسی را نوشت که البته با توجه به وضع آن زمان این اختلاف چندان مهم محسوب نمی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از عباس زریاب خویی استاد ادبیات فارسی

یادی از عباس زریاب خویی استاد ادبیات فارسی