مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 22:372022-02-02اقتصادي

آغاز هجوم ملخ های صحرایی به کشور از اواخر اسفندماه


طبق آمار سال 98 هجوم ملخ صحرایی توسط دیده بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان های جنوبی کشور ثبت شد و نزدیک به یک میلیون هکتار تحت مبارزه قرار گرفت.

- مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، هجوم ملخ های صحرایی به کشور از اواخر اسفند و اوایل فرودین ماه آغاز می شود، گفت: امسال در سطح 80 هزار هکتار از اراضی کشور با آفت ملخ های صحرایی مبارزه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سعید معین افزود: به دلیل بارندگی های طبیعی در شبه جزیره عربستان و بارندگی های بالاتر از میانگین بلندمدت در مناطقی از این شبه جزیره مانند عمان و همچنین در جنوب ایران، شرایط برای رشد گیاهان و تغذیه این آفت فراهم است و انتظار می رود در موج نخست، ملخ های صحرایی به استان های هرمزگان، بخش هایی از بوشهر و مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان هجوم آورند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: در صورت چرخندگی هوا از سمت اقیانوس هند به سوی شبه جزیره عربستان و ورود بعدی ملخ های صحرایی به کشور، در فاز دوم، جنوب استان فارس، جنوب کرمان و بخش های عمقی تر استان سیستان و بلوچستان مورد هجوم این آفت قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هجوم ملخ های صحرایی به کشور از اواخر اسفندماه

آغاز هجوم ملخ های صحرایی به کشور از اواخر اسفندماه