مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 01:322022-02-02اقتصادي

اعتماد به کدخدا جایی برای اقتصاد مقاومتی باقی نگذاشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این زمینه روزنامه فرهیختگان در گزارشی دولت روحانی را مقصر اصلی افول اقتصاد معرفی کرد و نوشت: بررسی برخی از مهم ترین شاخص های اقتصادی شامل تورم، - پشت پا زدن به سیاست های اقتصاد مقاومتی، باعث پسرفت اقتصاد ایران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این زمینه روزنامه فرهیختگان در گزارشی دولت روحانی را مقصر اصلی افول اقتصاد معرفی کرد و نوشت: بررسی برخی از مهم ترین شاخص های اقتصادی شامل تورم، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، فقر و مسکن به خوبی وضعیت نامطلوب اقتصادی در دهه 90 را تشریح می کند.

رشد اقتصادی درحالی در دهه 90 حدود پنج سال درصدی منفی را تجربه کرد که در دهه 80 میانگین مثبت 5 درصدی را به ثبت رسانده و فقط در سال های 87 و 88 به صفر نزدیک شد.

اگر نرخ تورم 49 درصدی سال 74 در زمان دولت سازندگی را استثنا درنظر بگیریم، سال گذشته با نرخ تورم سالانه 47 درصدی و نرخ تورم نقطه ای 65 درصدی در 63 سال گذشته یعنی از سال 1338 تاکنون رکورددار بوده است.

افزایش شدت تحریم ها به عنوان یکی از عوامل موثر در وضعیت فعلی است؛ اما سوءمدیریت دولتی حاکم در ایجاد این وضعیت به مراتب موثرتر بوده است.

یکی از راه هایی که برای کاهش نابرابری در جامعه مطرح می شود، اصلاح ساختار مالیاتی است که مطابق آن باید اشراف اطلاعاتی سازمان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتماد به کدخدا جایی برای اقتصاد مقاومتی باقی نگذاشت

اعتماد به کدخدا جایی برای اقتصاد مقاومتی باقی نگذاشت