مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 08:572022-02-03سياسي

آغاز جرقه های انقلاب تا پیروزی در مسجد اعظم قم


مسجد اعظم قم یکی از آثار ماندگار آیت الله بروجردی است که در تاریخ 21 تیر 1333 همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) کلنگ بنای آن به دست ایشان به زمین خورد و در ادامه به یکی از قطب های فعالیت انقلابیون در قم تبدیل شد.

- ایسنا/قم مسجد اعظم قم یکی از آثار ماندگار آیت الله بروجردی است که در تاریخ 21 تیر 1333 همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) کلنگ بنای آن به دست ایشان به زمین خورد و در ادامه به یکی از قطب های فعالیت انقلابیون در قم تبدیل شد.

در طول زمان تاسیس این مسجد تاکنون، شاهد حضور مردم به دلایل مختلف در مسجد اعظم بوده ایم، اما جریانات انقلابی را می توان به عنوان اوج و خط پررنگ تاریخ تجمعات مسجد اعظم نام برد.

به عنوان یکی از نخستین حرکت هایی که در مسجد اعظم علیه حکومت انجام شد، می توان به سخنرانی محمد صادقی تهرانی در سال 1341 علیه محمدرضا پهلوی در مراسم سالگرد آیت الله بروجردی اشاره کرد که منجر به تحت تعقیب قرارگرفتن ایشان نیز شد.

همچنین سخنرانی امام خمینی(ره) در مسجد اعظم که پس از آزادی ایشان از حبس و حصر در تاریخ 26 فروردین سال 1343 از دیگر جرقه های انقلاب اسلامی بود که در این مسجد زده شد.

در دی ماه 1356 آیت الله گلپایگانی در مسجد اعظم قم سخنانی ایراد کردند که بازتاب گسترده آن به سایر شهرهای ایران نیز رسید که محوریت اصلی تمام این سخنان تاریخ ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جرقه های انقلاب تا پیروزی در مسجد اعظم قم

آغاز جرقه های انقلاب تا پیروزی در مسجد اعظم قم