مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 09:522022-02-03سياسي

آسیب های نگاه حیاط خلوت به مازندران


در حالی بحث آزادسازی سواحل از سوی دولت سیزدهم در دستورکار قرار گرفته است که موضوع ساخت شهرک ها و ویلاهای چند هزارمتری در نقاط بکر جنگلی و کوهستانی و جلگه ای مازندران بیش از همه آزاردهنده بوده و آسیب بسیار مخرب تری را بر پیکر استان وارد کرده است.

- بعد ظهر سه شنبه 12بهمن ماه بود که سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران با گلایه از آمارسازی ها مدعی شد تنها لکه هایی از حریم 60 متری ساحل به طور استثنا آزاد است.

موضوع از آنجایی سر زبان ها افتاد که پس از سفر حجت الاسلام رییسی به استان گیلان بحث آزادسازی سواحل زیر ذره بین و حساسیت افکار عمومی قرار گرفت و منجر به آن شد تا عزم دولت در رفع این موضوع جدی شود.

موضوع اما در استان مازندران فراتر از این حرفا به نظر می رسد به گونه ای که بهره برداری و تغییر کاربری های مناطق بکر استان مانند سواحل، کوه ها و جنگل ها به طور فزاینده ای منجر به عواقب ناگواری مانند عقب ماندگی اقتصادی، افزایش فاصله طبقاتی و ایجاد فقر نسبی شده است.

ارتباط میان جغرافیا و اقتصاد و جامعه، اولین بار در آرا و اندیشه های پرفسور دیوید هاروی مورد توجه ویژه قرار گرفت، وی با پیش کشیدن برش تازه ای از عدالت به نام عدالت فضایی به تاثیر مخرب انباشت سرمایه در صنعت ملک و املاک پرداخت و تداوم آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های نگاه حیاط خلوت به مازندران

آسیب های نگاه حیاط خلوت به مازندران