مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 10:072022-02-03اقتصادي

پیش بینی هجوم ملخ ها به کشور


طبق آمار سال 98 هجوم ملخ صحرایی توسط دیده بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان های جنوبی کشور ثبت شد و نزدیک به یک میلیون هکتار تحت مبارزه قرار گرفت.

- مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، هجوم ملخ های صحرایی به کشور از اواخر اسفند و اوایل فرودین ماه آغاز می شود، گفت: امسال در سطح 80 هزار هکتار از اراضی کشور با آفت ملخ های صحرایی مبارزه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سعید معین افزود: به دلیل بارندگی های طبیعی در شبه جزیره عربستان و بارندگی های بالاتر از میانگین بلندمدت در مناطقی از این شبه جزیره مانند عمان و همچنین در جنوب ایران، شرایط برای رشد گیاهان و تغذیه این آفت فراهم است و انتظار می رود در موج نخست، ملخ های صحرایی به استان های هرمزگان، بخش هایی از بوشهر و مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان هجوم آورند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: در صورت چرخندگی هوا از سمت اقیانوس هند به سوی شبه جزیره عربستان و ورود بعدی ملخ های صحرایی به کشور، در فاز دوم، جنوب استان فارس، جنوب کرمان و بخش های عمقی تر استان سیستان و بلوچستان مورد هجوم این آفت قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی هجوم ملخ ها به کشور

پیش بینی هجوم ملخ ها به کشور