مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-03پزشكي

چگونه سرطان را مهار کنیم؟


کارشناسان حوزه بهداشت می گویند سرطان بیماریی است که با افزایش امید به زندگی و پیر شدن جمعیت شایع تر شده و سالانه حدود 100 هزار نفر مورد جدید به شمار مبتلایان به این بیماری افزوده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از آن است سالانه در ایران حدود 135 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند و این عدد تا سال 2030 میلادی (1409 خورشیدی) با افزایش حداقل هشتاد درصدی، به بیش از 160 هزار نفر در سال خواهد رسید.

کارشناسان حوزه بهداشت بر این باورند علت اصلی ابتلا به سرطان شناخته نشده، ولی عوامل مختلفی از استرس تا آلودگی هوا، دخانیات، شیوه ناصحیح طبخ غذا، مصرف فست فود، گوشت قرمز و نمک هر کدام در جای خود باعث ایجاد این بیماری می شوند.

آنان معتقدند: روزانه 80 تا 100 سلول سرطانی در بدن تولید می شود، ولی سیستم ایمنی بدن این سلول های غیر طبیعی را شناسایی کرده و از بین می برد، سلول های سرطانی دور از دسترس سیستم ایمنی بدن شروع به تکثیر می کنند این سلول ها دارای سرعت تکثیر بالایی هستند و مقدار گلوکز بیشتری مصرف می کنند، بنابراین به سرعت رشد کرده و بیماری سرطان را به وجود می آورند.

افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات نظام ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه سرطان را مهار کنیم؟

چگونه سرطان را مهار کنیم؟