مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 11:472022-02-03سياسي

آیت الله صافی گلپایگانی، مدافع سنت نه مصلحت


بعد از پیروزی انقلاب، آیت الله صافی به عنوان عضو و دبیر شورای نگهبان منصوب شد تا میان عرف (مصوبات مجلس) و شرع توازن برقرار کند و دغدغه های مرجعیت از الزامات جمهوریت و دموکراسی رفع شود و این تصور درنگیرد که رأی اکثریت می تواند مسلمات شرعی را کنار زند.

- بعد از پیروزی انقلاب، آیت الله صافی به عنوان عضو و دبیر شورای نگهبان منصوب شد تا میان عرف (مصوبات مجلس) و شرع توازن برقرار کند و دغدغه های مرجعیت از الزامات جمهوریت و دموکراسی رفع شود و این تصور درنگیرد که رأی اکثریت می تواند مسلمات شرعی را کنار زند.

دغدغه هایی که امثال شیخ فضل الله نوری را به تقابل با مشروطه واداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت مهرداد خدیر در عصر ایران آمده است: آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی که به عنوان یک مرجع تقلید و پس از یک قرن زندگی درگذشت، داماد آیت الله محمدرضا موسوی گلپایگانی هم بود.

یکی از مراجع سرشناس قم که در غیاب امام خمینی و پس از درگذشت آیت الله بروجردی و حکیم در کنار آیت الله سیدکاظم شریعتمداری و سید شهاب الدین مرعشی نجفی به عنوان مراجع ثلاث شهرت داشتند.

آیت الله گلپایگانی در سال 41 و پس از طرح موضوع انقلاب سفید شاه و ملت نامه مفصلی به شاه نوشتند و با لحنی محترمانه او را از این کار و برگزاری رفراندوم برحذر داشتند و چند دلیل آوردند: مراجعه به آرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله صافی گلپایگانی، مدافع سنت نه مصلحت

آیت الله صافی گلپایگانی، مدافع سنت نه مصلحت