مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 11:472022-02-03پزشكي

با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟


مدیر اورژانس بیمارستان سینا با تاکید بر اینکه پس از ابتلا به کرونا نباید در مراجعه به پزشک تاخیر صورت گیرد، در عین حال علائم مهمی را که نشان دهنده زمان مراجعه به مراکز درمانی است را شرح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین کرمانپور با اشاره به اینکه برخی علائم وجود دارد که با دقت در آنها مراجعه به بیمارستان دیر نخواهد شد، گفت: مهم ترین عامل تب است، اگر افراد مبتلا به کرونا تب بالای 38.

5 دارند که با مصرف دارو و پاشویه اندکی کاهش می یابد، اما مجددا به سرعت افزایش می یابد که اصطلاحا تب سرکش خوانده می شود، باید به علائم خود دقت کنند، با بروز این علائم دیگر نمی توان بیمار را در خانه نگه داشت و باید به مراکز درمانی مراجعه کند و داروهای بیشتری دریافت کند.

او عامل مهم دیگر در بررسی حال بیماران را میزان اکسیژن خون آنها خواند و ادامه داد: میزان اکسیژن خون طبیعی 94درصد به بالا است؛ اگر فردی به شکل متناوب مثلا هر یک ساعت یکبار اکسیژن خون را اندازه گیری کرد و متوجه روند کاهشی درصد اکسیژن خون خود شد، یعنی بیمار باید برای ادامه درمان به مراکز درمانی مراجعه کند تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعداد تنفس در دقیقه بیمار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟

با کدام علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کنیم؟