مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 12:372022-02-03حوادث

نگهبانی که شیرها را بزرگ کرد و شیرهایی که او را کشتند + فیلم


اراک؛ اوج گرمای تابستان سال 96 بود که خبر مسرت بخش تولد دو قلاده شیر در باغ وحش اراک، لبخند شادی را بر لبان دوستداران حیات وحش نشاند و علاقمندان بسیاری را برای دیدن این توله شیرها راهی باغ وحش کرد.

ماده شیر آفریقایی پارک وحش اراک که پیش از این در نخستین زایمان خود در پنجم خرداد ماه سال 93، یک توله شیر را در سن 2 سال و 2 ماهگی به دلیل بیماری عفونت از دست داده بود، در دومین زایمان در 15 مرداد سال 96 صاحب دو توله شیر شد.

باغ وحش اراک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی در حاشیه جنوب شرقی شهر اراک واقع در فضایی به وسعت 32 هکتار ایجاد شده است.

در این پارک وحش 45 گونه جانوری از جمله شیر، قوچ و میش، بز وحشی، مرال (گاو کوهی)، گوزن زرد، عقاب طلایی، خرس قهوه ای، اسب، جغد شاخدار، غاز وحشی، مرغ لهستانی، کبک و قرقاول، شتر دو کوهان، درنا و مرغ دریایی، سارگپه، شتر مرغ، گوزن زرد ایرانی، سگ تازی، سگ پودل، گرگ، کبوتر، آکواریوم ماهی، گراز، خوک، شغال، گربه وحشی، طاووس، خرگوش، بوقلمون، مرغ شاخدار، کفتار، میمون رزوس، رودک (گورکن) و شاه بوف نگهداری می شود.

مرادعلی عباسی سرپرست وقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک در خصوص تولد این بچه شیرها اظهار کرده بود:  زیستگاه مناسب و طبیعی برای شیرهای پارک وحش اراک فراهم شده و هم اینک 2 قلاده شیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهبانی که شیرها را بزرگ کرد و شیرهایی که او را کشتند + فیلم

نگهبانی که شیرها را بزرگ کرد و شیرهایی که او را کشتند + فیلم