مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 16:022022-02-03سياسي

چیستی فلسفه سیاسی انقلاب مقدم بر معرفت شناسی آن است


استاد علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: چیستی فلسفه سیاسی انقلاب، مقدم بر معرفت شناسی آن است زیرا فلسفه سیاسی رویکرد عقلی پیرامون دانش فراگیرانه حیات سیاسی بشر است.

-   محسن مهاجرنیا در سومین همایش فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای که امروز(پنجشنبه، 14 بهمن ماه) در تالار شیخ بهایی شاهین شهر با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد، با اشاره به برگزاری اولین دوره همایش فلسفه سیاسی انقلاب با موضوع حکمت متعالیه، اظهار کرد: چیستی فلسفه سیاسی انقلاب مقدم بر معرفت شناسی آن است، زیرا فلسفه سیاسی رویکرد عقلی پیرامون دانش فراگیرانه حیات سیاسی بشر است.

وی افزود: فلسفه سیاسی ادعایی است که عقلانیت بشر بر زیست جهان به منظور حل و ترمیم بحران و شکاف موجود در جامعه بوده و در ایران این مسئله 200 سال پیش در شکاف مواجه دنیای مدرن و مدرنیته با تفکر و فلسفه سنتی ایجاد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این استاد علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با مروری بر تاریخ ایران از دوران ناصرالدین شاه و فتحعلی شاه و ضرورت ایجاد فلسفه مشروطه خواهی، تجددگرایی، بازسازی شاهنشاهی، ملی گرایی و .

در عرصه ها و دوران مختلف، تصریح کرد: پس از شکاف به وجود آمده در دهه 40، امام خمینی(ره) برای برون رفت از مشکلات، بحران ها و شکاف های ایجاد شده با بهره گیری از زیست شناسی انسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیستی فلسفه سیاسی انقلاب مقدم بر معرفت شناسی آن است

چیستی فلسفه سیاسی انقلاب مقدم بر معرفت شناسی آن است