مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 16:472022-02-03اجتماعي

غالب تالاب های کشور بیمارند


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه غالب تالاب های کشور بیمارند، گفت: تالاب ها وضعیت مناسبی از جهات آبزیان، پرندگان، - ریز مغذی ها و پوشش گیاهی ندارند.

دکتر علی سلاجقه بعد از ظهر پنج شنبه 14 بهمن در حاشیه از تالاب بختگان در جمع خبرنگاران گفت: در بحث تالاب ها نگاه انتزاعی بوده و صرفا خود تالاب دیده می شده بدون اینکه عواملی که بر تالاب تاثیر می گذارد، دیده شود.

در صورتیکه تالاب انتهایی ترین بخش حوزه آبریز است و با توجه به این عوامل، تالاب را از نظر کمیت و کیفیت در وضعیت مناسب تری قرار می دهد.

او همچنین با بیان اینکه تالاب ها در بعد پوشش گیاهی نیز وضعیت مناسبی ندارند، عنوان کرد: این مهم نشان می دهد که مدیریت در حوزه تالاب ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

سلاجقه، گفت: طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز یک واقعیت است که باید بپذیریم و اجرا کنیم تا همه ارکان یک حوزه آبریز در وضعیت مناسبی قرار بگیرند و یک همسنگی مناسب در حوزه آبریز داشته باشیم.

او با اشاره به سیل هایی که سال 98 در کشور رخ داد، گفت: در سیل خوزستان تنها تالاب شادگان توانست 4 میلیارد مترمکعب آب را در خود جای دهد که هم آب را ذخیره کرد و هم جلوی سیل را گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غالب تالاب های کشور بیمارند

غالب تالاب های کشور بیمارند