مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 00:122022-02-03بين الملل

چالش های غرب پس از مرگ پادشاه سعودی


یک وبگاه خبری آمریکایی در گزارشی از نگرانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا از فردای مرگ شاه سعودی نوشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی به وضعیت دولت سعودی پرداخت و نوشت که اعضای هیأت بیعت که پادشاه را انتخاب می کنند، وفاداری پایینی به محمد بن سلمان ولی عهد سعودی دارند و این موضوع موجب نگرانی کشورهای غربی از آینده دولت سعودی در صورت مرگ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه فعلی این کشور  شده است.

بیزینس اینسایدر در این گزارش به چگونگی انتقال قدرت به ولی عهد سعودی در صورت مرگ پادشاه مریض این کشور پرداخته و نوشته است که در طول 68 سال گذشته پس مرگ یک پادشاه، برادر او یعنی یکی از فرزندان عبدالعزیز آل سعود به جانشینی انتخاب شده است و این سلمان بن عبدالعزیز بود که در سال 2017، پسرش را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد و به نوعی سنت و سفارش بنیان گذار دودمان سعودی را زیر پا گذاشت.

طبق این گزارش، محمد بن سلمان از آن زمان، شروع به سرکوب مخالفان پادشاهی اش کرده و از جمله احمد بن عبدالعزیز عمویش را که طبق وصیت عبدالعزیز می بایست پادشاه شود را به زندان انداخته است.

از سوی دیگر از زمانی که سلمان بن عبدالعزیز در سال 2015 به پادشاهی رسید، بارها شایعات مرگ او بین دیپلمات ها و تحلیلگران دست به دست شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های غرب پس از مرگ پادشاه سعودی

چالش های غرب پس از مرگ پادشاه سعودی