مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 00:172022-02-03سياسي

مبلغی: جامعه تحول خواه ایرانی و اندیشه شیعه دو عامل به ثمر نشستن انقلاب بود


عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: قیام امام حسین در ژنتیک اندیشگی شیعه تأثیر بسیاری داشت؛ به طوری که پس از آن قیام های زیادی با الهام از این حرکت انقلابی شکل گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، یکی از مهم ترین مؤلفه های انقلاب اسلامی که جامعه ایرانی در دوران مبارزات و تحولات دهه 40 و 50 شمسی با آن مواجه شد و اثرگذاری بس عظیمی بر اندیشه فکری توده های مردم چه در سطح نخبگانی و چه در سطح عوام جامعه داشت، مسأله نواندیشی دینی است.

نواندیشی دینی در تاریخ معاصر کشور ایران منشأ رویداد ها و تغییرات گوناگونی از دوران مشروطه تا انقلاب اسلامی است.

فهم تبارشناسی طیف های مختلفی که در گروه نواندیشی دینی قرار می گیرند و تأثیرات هر کدام از آن ها در فرایند انقلاب ایران، درک صحیحی از این اتفاق تاریخی را برایمان بازگو خواهد کرد.

  در این راستا با عبدالمجید مبلغی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم کلام شدیم تا در مورد نواندیشی و سیر و تکوین آن برایمان صحبت کند.

بخش هایی از این مصاحبه از نظرتان می گذرد: از دل مشغولان تجدد تا رسالت گرایی متجدد تاریخ نواندیشی دینی در ایران به چه زمان برمی گردد و این پدیده، محصول چه فرایندی بوده؟ فهم تاریخ نواندیشی دین قطعاً ما را با طیف ها و چگونگی به وجود آمدن آنها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبلغی: جامعه تحول خواه ایرانی و اندیشه شیعه دو عامل به ثمر نشستن انقلاب بود

مبلغی: جامعه تحول خواه ایرانی و اندیشه شیعه دو عامل به ثمر نشستن انقلاب بود