مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 10:472022-02-04سياسي

مردم باید کارگزار حوزه فرهنگ باشند


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم باید کارگزار حوزه فرهنگ باشند زیرا در همه نقاط دنیا این تاثیرگذاری مردم و کاربران ثابت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر سعیدرضا عاملی در نشست با اصحاب رسانه افزود: توجه به حوزه فرهنگ بسیار ضعیف است و امیدواریم که در دولت سیزدهم که یک شخصیت فرهنگی ریاست آن را بر عهده دارد بتوانیم اعتبارات این حوزه را افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ در نظام بودجه ریزی کشور حوزه مظلومی است، گفت: کمتر از یک درصد بودجه کشور به این حوزه تعلق دارد و نیازمندیم با توجه به دغدغه های موجود این بودجه افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: باید مردم خودشان در عرصه فرهنگ وارد شوند و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه می تواند به پیشرفت اهداف و برنامه های فرهنگی کمک شایانی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دیده می شود که بودجه آموزش و پرورش یا بنیاد ملی نخبگان را در ردیف بودجه های فرهنگی محسوب می کنند که این درست نیست زیرا وقتی ما فرهنگ می گوییم ناظر بر نهادهای فرهنگی است نه آموزش پرورش که یک نهاد آموزشی است.

وی ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی بسیار مهم مانند حفظ قرآن کریم شرایط متفاوتی دارد، فکر کردن، سبک زندگی و ارتباطات اجتماعی از جمله این شرایط است که باید به آن اهمیت داد زیرا مقام معظم ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم باید کارگزار حوزه فرهنگ باشند

مردم باید کارگزار حوزه فرهنگ باشند