مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 11:122022-02-04پزشكي

مهم ترین علائم سرطان در کودکان/نقش فاکتورهای ژنتیکی


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح چگونگی بروز سرطان در کودکان، گفت: یکی از علائم مهم سرطان در کودکان، اختلال در رشد و نمو آنها است.

- ، عزیز اقبالی اظهار داشت: در بزرگسالان از روش های غربالگری برای پیشگیری از سرطان می توان استفاده کرد، اما در کودکان اغلب روش های غربالگری توصیه نمی شود.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان افزود: در سرطان کودکان برخلاف بزرگسالان اغلب، علائم اختصاصی وجود ندارد و علائم سرطان در کودکان غیراختصاصی است.

اقبالی، کاهش وزن قابل توجه، تب مکرر یا طول کشیده (بیش از دو هفته)، دردهای استخوانی به خصوص درد کمر، خستگی مفرط و رنگ پریدگی، علائم کبودی و خونریزی غیرعادی، سرماخوردگی غیرعادی و طول کشنده، بزرگ شدن غدد لنفاوی در نواحی خاص مثل گردن، کبد و طحال بزرگ و توده در شکم و یا هر توده ای در هر کجای بدن را از مهمترین علائم احتمالی شیوع سرطان در کودکان برشمرد و یادآور شد: در بعضی موارد هم علائم اختصاصی دیده می شود مانند رتینوبلاستوما که در معاینه چشم و یا عکاسی رفلکس قرمز وجود ندارد.

وی در تشریح تفاوت پیش آگهی سرطان در کودکان نسبت به بزرگسالان، خاطرنشان کرد: پیش آگهی سرطان در کودکان خیلی خوب است مثلاً در لوکمی کودکان 90 تا 95 درصد بهبودی کامل ایجاد می شود در تومور ویلمز و لنفوم هوچکین در صورتی که در مراحل اولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین علائم سرطان در کودکان/نقش فاکتورهای ژنتیکی

مهم ترین علائم سرطان در کودکان/نقش فاکتورهای ژنتیکی