مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 15:272022-02-04اقتصادي

ضرورت سرمایه گذاری برای برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان ها


تشخیص زودهنگام سرطان تا درصد زیادی از وقوع مرگ بیماران جلوگیری می کند، بنابراین باید روی برنامه های این بخش سرمایه گذاری کنیم.

- رییس اداره پیشگیری از سرطان گفت: تشخیص زودهنگام سرطان تا درصد زیادی از وقوع مرگ بیماران جلوگیری می کند، بنابراین باید روی برنامه های این بخش سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی قنبری مطلق با بیان اینکه به تازگی یک مطالعه با مرور وضعیت یک میلیون و 300 هزار دیتا از مراکز مختلف نشان داد که به ازای هر 4 هفته تاخیر در تشخیص سرطان احتمال مرگ بیمار 10 تا 20 درصد افزایش می یابد، گفت: در مورد سرطان پستان به ازای هر 4 هفته تاخیر از هر هزار مورد 10 مورد، به ازای هر 8 هفته تاخیر از هر هزار مورد 20 مورد و به ازای هر 12 هفته تاخیر از هر هزار مورد بیماری 30 مورد منجر به مرگ می شود.

وی ادامه داد: این مطالعات نشان می دهند، کوتاه کردن فواصل تشخیص و درمان در اثربخشی اقدامات پیشگیرانه از سرطان چقدر موثر هستند.

رییس اداره پیشگیری از سرطان با اشاره به اینکه کوتاه کردن فاصله ها شعار روز جهانی سرطان است، تصریح کرد: در کشور ما چون اقدام به تشخیص و درمان سرطان دیر است، هزینه های گزافی که برای سرطان ها می پردازیم کمتر اثربخشی لازم را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت سرمایه گذاری برای برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان ها

ضرورت سرمایه گذاری برای برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان ها