مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 23:122022-02-04اقتصادي

امسال 17 هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید می شود


مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از تولید 17 هزار تن انواع آبزیان طی سالجاری خبر داد و گفت: استان در بین استانهای غیرساحلی کشور رتبه اول را داراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات آذربایجان غربی محمدباقر قریشی مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه در حاضر تعداد 420 مجتمع و مزرعه پرورش ماهی، 5 مرکز تکثیر بچه ماهی سردآبی، یک مرکز تکثیر بچه ماهی گرمابی و 10 مرکز تکثیر ماهیان زینتی در استان فعال است، افزود: 2600 نفر در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، وهم اکنون 11 تعاونی صید و صیادی با هزار خانوار صیاد در 10 دریاچه پشت سد و 6 رودخانه دائمی استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بر اساس شرایط جغرافیایی آذربایجان غربی دومین استان پرآب کشور به شمار می رود، این ظرفیت موجب شده آذربایجان غربی از نظر تولیدات آبزیان از تنوع بسیار بالایی برخوردار باشد، تولید و پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی، شاه میگو، زالو، قزل آلا و تولید ماهیان خاویاری به همراه آرتمیا بخشی از تنوع بالای تولید آبزیان در این استان به شمار می روند.

قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با تولید 6 هزار و 500 تن انواع ماهیان گرمابی و سرد آبی در منابع آبی، در میان استان های غیر ساحلی رتبه نخست کشوری را از آن خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 17 هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید می شود

امسال 17 هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید می شود