مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 09:372022-02-05سياسي

نقش کلیدی مسجد آیتی در مبارزات انقلابی بیرجند


مسجد آیت الله آیتی یکی از مساجد قدیمی در شهر بیرجند بوده که نقش بسیار زیادی در شکل گیری مبارزات انقلابی در بهمن ماه 57 و قبل از آن داشته است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ اگر نگاهی به صفحات تاریخ ایران بیاندازیم به طور واضح به نقش مساجد در تحولات سیاسی در ادوار مختلف پی می بریم.

درجریان انقلاب اسلامی ایران نقش مؤثر مساجد در تحولات سیاسی بر هیچ کس پوشیده نبوده به طوری که مساجد زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده اند.

مساجد با حضور ائمه جماعات هسته های اولیه شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از جنبش هایی که در دوران پیش از انقلاب بر علیه رژیم شاهنشاهی شکل گرفته از کانون مساجد بوده است.

یکی از مساجد قدیمی شهر بیرجند که تقریبا در جنوب شهر قرار گرفته و نقش فراوانی در دوران انقلاب در این شهر داشته مسجد آیت الله آیتی است.

بسیاری از راهپیمایی ها و تظاهرات زمان انقلاب جنوب خراسان از این مسجد آغاز گردید که از نمونه های آن می توان به راهپیمایی بعد از نماز عید فطر در 13 شهریورماه 1357 ، راهپیمایی 28 آبان ماه 57 همزمان با عید سعید غدیرخم وتحصن بانوان در مقابل مسجد آیتی در تاریخ 17 بهمن ماه 57 همزمان با سالروز کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کلیدی مسجد آیتی در مبارزات انقلابی بیرجند

نقش کلیدی مسجد آیتی در مبارزات انقلابی بیرجند