مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 10:472022-02-05سياسي

چرا برخی به دنبال عدم اجرای نسخه الکترونیک هستند؟


اجرای نسخه الکترونیک و تحقق پرونده الکترونیک مواردی قانونی محسوب می شوند که بخشی از آن به تازگی محقق شده و در عین حال عده ای در مسیر اجرای این قانون به دنبال کارشکنی و تقابل هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسلامت نیوز، نظام سلامت کشورمان همواره مبتنی بر سسیتم سنتی و وابسته به کاغذ و همراه با صف های طولانی و خدمات کاملا حضوری مانند درخواست دفترچه تا چاپ آن و همچنین ارائه نسخه کاغذی به مراکز بیمه و صورت حساب های کاغذی و دستی به بیمه های پایه و تکمیلی بوده و مردم مجبور بودند که در طول سال بارها در صف انتظار این سرویس های قدیمی بدون پاسخ گویی مناسب بمانند.

لزوم ارائه سرویس های الکترونیک و ارائه خدمات برخط از سال 1386 در کشور جدی شد و قانون برنامه پنجم و ششم توسعه نیز درباره لزوم اجرای نسخه نویسی الکترونیک تاکید کرده است.

الزامی که بعد از 16 سال و در سال 1399 هنوز در کشور انجام نشده بود و در نهایت توسط قانون بودجه 1400 تبدیل به یک الزام شده و برای آن زمان اجرایی تا اول دی ماه 1400 در نظر گرفته شد.

بر این اساس، متولی خدمات سلامت در صورت عدم اجرای این قانون متخلف محسوب می شود.

جدیت رییس جمهوری در اجرای نسخه الکترونیک برخی افراد که بعد از 16 سال تعلل نظام سلامت هنوز برای عدم اجرای این قانون امیدوار بودند، این بار نیز جدای از آمادگی سازمان های بیمه گر و وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی به دنبال عدم اجرای نسخه الکترونیک هستند؟

چرا برخی به دنبال عدم اجرای نسخه الکترونیک هستند؟