شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-05سياسي

کشف شواهد 500 میلیون ساله از تکامل عنکبوت ها!

این محققان در گزارش جدید خود که در 20 ژانویه در مجله Nature Communications منتشر شد، این عدم قطعیت را تصدیق کردند و چند ایده متفاوت در مورد ارتباط این فسیل های باستانی با موجودات امروزی ارائه کردند.

- دانشمندان با بررسی مجدد دو فسیل کوچک 500 میلیون ساله، شواهدی جالب توجهی را یافتند که می تواند ما را در شناسایی سیر تکاملی حشراتی همچون عنکبوت و عقرب، یاری دهد.

بررسی دو فسیل بسیار کوچک 500 میلیون ساله که دارای بافت عصبی هستند، دانشمندان را به شواهد جالب توجهی رسانده که می تواند مسیر تکاملی حشرات مدرن امروزی همچون عنکبوت ها و عقرب ها را توضیح دهد.

این دو موجود حشره مانند که متعلق به دوره کامبرین هستند، بافت عصبی فسیل شده ای را در خود حفظ کردند که می تواند نمودار درختی تکامل بندپایان را کامل کند.

دانشمندان می گویند برخی از ویژگی ها مانند چشم ها و طناب های عصبی این موجودات را می توان به وضوح در فسیل ها شناسایی کرد، اما سایر بخش های سیستم عصبی به راحتی قابل تشخیص نیست.

در واقع، به طور خاص، هنوز مشخص نیست که آیا این موجودات یک دسته اعصاب مغز مانند به نام سنگانگلیون را حمل می کنند یا خیر، و بدون این شواهد کلیدی، رابطه آن ها با موجودات دیگر، مبهم باقی می ماند.

کشف شواهد 500 میلیون ساله از تکامل عنکبوت ها!