مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 11:222022-02-05بين الملل

کشف شی ء ناشناخته در آب های خلیج فارس (+عکس)


او نکته حائز اهمیت در این شی ء را وجود اشکال مذهبی مانند یک صلیب، یک شمعدان «منورا»ی یهود، یک شعله آتش و یک قوس شبیه طاق ضربی دانست - او این پرسش را که این شی ء چیست و چرا در این بستر غرق شده بزرگترین نقطه مبهم این کشف دانست و افزود: شاید بتوان علائم مذهبی و علامت شمال را در کنار یکدیگر و در بازه زمانی نزدیک به دوران صفوی به جهت حضور دولت های بیگانه مانند پرتغالی ها و سپس انگلیسی ها متصور شد، اما با توجه به جنسیت حدس زده شده، در حال حاضر نمی توان این قدمت را برای این شی ء پذیرفت، و باید تاریخی معاصرتر را متصور شد.

او احتمال به دست آمدن هر نوع نتیجه ای برای این شی ء را بعد از بررسی های تکمیلی داد و بیان کرد: امیدواریم با همکاری پژوهشکده باستان شناسی و سازمان میراث فرهنگی کشور بتوانیم درباره پیشینه، کارکرد و چرایی این شی ء جالب توجه به نتایج علمی و دقیق تری برسیم.

در واقع پژوهش روی این شی ء می تواند آغازی بر پژوهش های بیشتر و مستمر در سواحل و بستر دریایی خلیج فارس در جزیره قشم باشد.

لشگری ادامه داد: خلیج فارس از هزاران سال پیش تاکنون، پیوسته از آبراهه های مهم و تاثیرگذار در تاریخ و تمدن بوده است.

این بستر دریایی با دارایی های طبیعی خود همیشه زمینه ساز توجه و ایجاد نگاهی خاص از طرف ساکنان همجوار و حتی بیگانگان نواحی دورتر بوده، بنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف شی ء ناشناخته در آب های خلیج فارس (+عکس)

کشف شی ء ناشناخته در آب های خلیج فارس (+عکس)