مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 11:422022-02-05سياسي

صنعت قزوین از 1357 تا امروز


بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و در این سال ها شاهد رشد بخش های مختلف ازجمله صنعت بودیم؛ در این گزارش تلاش می شود تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه صنعت بیان کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سابقه فعالیت اولین واحدهای صنعتی در قزوین به عصر صفوی بازمی گردد؛ در سال 1346 نیز اولین واحدهای صنعتی استان در اراضی حاصلخیز کشاورزی قزوین راه اندازی شدند، تا سال 1357 کارگران ایرانی زیرنظر مهندسان غربی مشغول به فعالیت بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یکباره از بدنه صنعت کشور خارج شدند اما جوانان این مرز و بوم اجازه ندادند که چرخه صنعت استان متوقف شود و بر دانش ایرانی تکیه کردند و اکنون پس از چهار دهه نه تنها وارکننده نیستیم بلکه به کشورهای اروپایی نیز کالا صادر می کنیم و رشد 116 برابری صادرات در قزوین نشان از خودباوری مردم به شعار ما می توانیم دارد.

محمدابراهم اسدی، فعال اقتصادی در این خصوص به ایسنا می گوید: مقایسه قبل و بعد از انقلاب جایز نیست چون دوران قبل از انقلاب با یک سیستم استکباری و استعمار نوین روبه رو بودیم، در حقیقت می توان گفت که در کشور صنعت نداشتیم و این بخش مانند یک بادکنک با درونی تهی بود.

علی محمد زمانی رییس خانه صنعت استان قزوین در گفت وگو با ایسنا اظهار می کند: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها صنایع مونتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت قزوین از 1357 تا امروز

صنعت قزوین از 1357 تا امروز