مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 13:022022-02-05بين الملل

ایران و روسیه: ائتلاف تاکتیکی یا همکاری راهبردی ؟


واقعیت این است که اگرچه روسیه و ایران با یکدیگر همکاری می کنند و از روابط خوبی برخوردارند، اما این همکاری هنوز به سطح راهبردی نرسیده است.

- سید حسین موسویان دیپلمات سابق ایرانی (عضو تیم مذاکره کننده هسته ای) که هم اینک به عنوان کارشناس امنیت و سیاست هسته ای خاورمیانه در دانشگاه پرینستون آمریکا مشغول به فعالیت است، با نگارش مقاله ای در نشریه آمریکایی نشنال اینترست رابطه تهران- مسکو را از منظر عمق راهبردی مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، این دیپلمات سابق ایرانی در مقاله خود تاکید کرده رابطه ایران و روسیه در مقطع کنونی بیش از آنکه راهبردی باشد یک ائتلاف تاکتیکی است و برای راهبردی شدن همکاری های دو کشور موانعی جدی وجود دارد.

متن کامل برگردان مقاله موسویان در پی می آید: در سفر اخیر ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران به روسیه، تعدادی قرارداد با شرکت های نفت و گاز روسیه در زمینه ساخت پتروپالایشگاه ها و انتقال فناوری و تجهیزات امضا شد.

این دیدار همچنین با برخی حواشی از جمله انتقادات داخلی درباره برخی مسایل پروتکلی و دستاوردهای این سفر مواجه شد.

علاوه بر این، اگرچه روابط خوب مسکو و تهران برای ثبات و امنیت منطقه حیاتی است، اما جای بررسی این سوال وجود دارد که رابطه کنونی بین ایران و روسیه در چه سطحی است و آیا دو ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و روسیه: ائتلاف تاکتیکی یا همکاری راهبردی ؟

ایران و روسیه: ائتلاف تاکتیکی یا همکاری راهبردی ؟