مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-05سياسي

رمزگشایی مستند از نام محله «کمپلو» در اهواز


محله کمپلو در اهواز از محله های قدیمی شهر اهواز است که دهه هاست درباره ریشه شناسی نام آن گمانه زنی می شود.

- ایسنا/خوزستان دکتر عباس امام گفت: محله کمپلو در اهواز از محله های قدیمی شهر اهواز است که دهه هاست درباره ریشه شناسی نام آن گمانه زنی می شود.

این نویسنده، مترجم و خوزستان پژوه در گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر نیز با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این امر از شتاب بسیار بیشتری برخوردار شده است.

من نیز چند روزی است با کنجکاوی در فضای مجازی جست وجوهایی کرده ام به نتایجی مستند رسیده ام و گمان می کنم پاسخ نهایی این پرسش را یافته ام.

وی ادامه داد: مهمترین سند یافت شده من نقشه ای است از ارتش آمریکا از ایران در زمان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم در منبعی با عنوان Foreign Aid: The Persian Route.

این نقشه رنگی (به پیوست) با عنوان The Main Route of the Motor Transport thru Iran مکان های مخصوص استقرار نیروهای موتوری ـ خودرویی ارتش آمریکا از جنوب تا شمال کشور برای جابه جایی و انتقال خودروهای گوناگون ارسالی به شوروی را مشخص کرده که می توانید با تایپ کرن عنوان Engines of the Red Army in WW2 http://https://www.

o5m6.

de/redarmy/persian.

php به آن دست یابید.

وقتی وارد این صفحه ـ منبع می شوید با تعداد زیادی عکس و نقشه از حضور ارتش آمریکا در ایران آن زمان روبه رو می شوید که یکی از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی مستند از نام محله «کمپلو» در اهواز

رمزگشایی مستند از نام محله «کمپلو» در اهواز