مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 13:572022-02-05سياسي

وجود 930 رشته قنات در استان کرمان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در ایران 36 هزار و 300 رشته قنات موجود است که از این تعداد هزار و 930 قنات در استان کرمان قرار دارد.

- همایش قنات میراث ماندگار ایرانیان با حضور سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرعامل آب منطقه ای کرمان، مدیر کل میراث فرهنگی استان و جمعی از کارشناسان حوزه قنات در هتل جهانگردی کرمان برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در همایش قنات، میراث ماندگار ایرانیان با بیان اینکه وظایف دستگاه ها برای حفظ و صیانت و همچنین رعایت عرصه و حریم قنوات مشخص است و با دستگاه های ذیربط در این زمینه تفاهم نامه وجود دارد، اظهار داشت: در ایران 36 هزار و 300 رشته قنات موجود است که از این تعداد هزار و 930 قنات در استان کرمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه همایش و کارگاه آموزشی قنات در استان کرمان به مدت سه روز برگزار می شود، افزود: 11 قنات جهانی در کشور داریم که از این تعداد سه اثر در استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه کارگاه آموزشی مذکور برای حفظ و صیانت از قنات ها و استفاده از ظرفیت گردشگری آنها برگزار شده است، بیان کرد: از این آثار ثبت جهانی به عنوان ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 930 رشته قنات در استان کرمان

وجود 930 رشته قنات در استان کرمان