مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 14:472022-02-05اقتصادي

منع استفاده از کیسه های پلاستیکی با آیین نامه سازمان حفاظت محیط زیست


مدیر کل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین آیین نامه ای در زمینه منع مصرف کیسه های پلاستیکی در مراکز خرید و میادین تره بار خبر داد.

- مدیر کل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین آیین نامه ای در زمینه منع مصرف کیسه های پلاستیکی در مراکز خرید و میادین تره بار خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسن پسندیده در وبینار آلاینده های نوپدید و تبعات انسانی و محیط زیستی آن افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماندها، برای تحقق اصل 50 قانون اساسی و به منظور حفظ محیط زیست، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت قانون مدیریت پسماندها هستند.

وی پسماندها را درپنج طبقه پسماندهای عادی ، بیمارستانی، ویژه ، کشاورزی و صنعتی تقسیم بندی کرد و ادامه داد: مدیریت پسماندهای عادی بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها و مدیریت پسماندهای صنعتی بر هده تولید کنندگان است.

پسندیده اضافه کرد: در ماده 11 قانون مدیریت پسماندها اشاره شده است که سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سایر وارتخانه های ذی ربط چون وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، نفت و نیرو و جهاد کشاورزی موظف هستند ضوابط و مقررات روش های مدیریت پسماندها را تدوین کند و به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به تصویب برساند و این وزارتخانه ها همچنین بر اجرای بهینه مدیریت پسماند نظارت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منع استفاده از کیسه های پلاستیکی با آیین نامه سازمان حفاظت محیط زیست

منع استفاده از کیسه های پلاستیکی با آیین نامه سازمان حفاظت محیط زیست