مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 16:322022-02-05بين الملل

«کمربند و جاده» و «احیای جاده ابریشم» محور دیدار وزرای خارجه چین و ترکمنستان


وزرای خارجه چین و ترکمنستان با یکدیگر دیدار و در مورد دو پروژه «کمربند و جاده» چین و ابتکار «احیای جاده ابریشم» ترکمنستان و نیز روابط دو کشور گفت و گو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مردوف معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان در راستای سفر رییس جمهور ترکمنستان به چین به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی با وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت وگو کرد.

وانگ یی گفت: چین اهمیت زیادی برای شرکت قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پکن قائل است و از آن استقبال می کند زیرا نشان دهنده روابط قوی دو کشور و دوستی عمیق بین سران دو کشور است.

مردوف آغاز جشنواره سنتی بهار و افتتاحیه بزرگ بازی های المپیک زمستانی در پکن را به مردم چین تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر روابط دوستانه ترکمنستان و چین به دلیل اعتماد متقابل دو کشور قوت گرفته است، آمادگی خود را برای تعمیق همکاری ها در زمینه های مختلف و ارتقای روابط دوجانبه به مرحله جدیدی اعلام کرد.

طرفین توافق کردند که ضمن اجرای برنامه همکاری 5 ساله بین دو دولت، پیوند بین پروژه کمربند و جاده چین و ابتکار احیای جاده ابریشم ترکمنستان را تقویت کنند و همکاری ها را در زمینه های گا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کمربند و جاده» و «احیای جاده ابریشم» محور دیدار وزرای خارجه چین و ترکمنستان

«کمربند و جاده» و «احیای جاده ابریشم» محور دیدار وزرای خارجه چین و ترکمنستان