مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 17:222022-02-05سياسي

درس گفتارهایی درباره سهروردی برگزار می شود


مرکز فرهنگی شهر کتاب در 15 سال گذشته درس گفتارهایی درباره مولوی، فردوسی، سعدی، حافظ، خاقانی، خواجو، بیهقی، عطار، سنایی، ناصرخسرو، نظامی، شمس تبریزی، - عبید زاکانی و ابن سینا را برگزار کرده است.

این مرکز از روز چهارشنبه 20 بهمن ساعت 11 صبح با همکاری موسسه حکمت سهروردی، درس گفتارهایی درباره ی سهروردی را آغاز می کند که هر هفته در روزهای چهارشنبه ادامه دارد.

به گزاش ایسنا، در معرفی این نشست آمده است: شیخ شهاب الدین سهروردی معروف به شیخ اشراق از حکما، عرفا و فلاسفه ی نامدار ایران و اسلام است.

او موسس حکمت اشراق و از حکمای بزرگ اسلام بود و بنابر مشهور در علوم غریبه نیز تبحر داشت.

او برخی مضامین و مفاهیم مورد نظر خود را با اشارات رمزوار و تمثیلی در قالب حکایاتی نغز با بیانی سلیس و به دور از تکلف بیان داشته است.

چرا سهروردی تا قرن ها آن طور که بایست شناخته نشد؟ چرا مورد بغض و کین بعضی از علمای قشری قرار گرفت و به فتوای شان به قتل رسید؟ چرا سهروردی در عین این که با فلسفه مشایی مخالفت کرده و بسیاری از مسائل آن را به زیر سوال برده است با شخص ابن سینا احساس انس و الفت می کند و به هیچ وجه خود را از او دور نمی داند؟ حکمت اشراق چه تاثیراتی در فلاسفه ی بعد از سهروردی تاکنون داشته است و چه آموزه هایی برای انسان امروز دارد؟ سهروردی در تکوین و تدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس گفتارهایی درباره سهروردی برگزار می شود

درس گفتارهایی درباره سهروردی برگزار می شود