مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 10:222022-02-06پزشكي

توجه به تغذیه و رابطه آن با داشتن نسل صالح


دین اسلام همواره بر بهداشت جسم و جان تأکید فراوان دارد و آیات زیادی در قرآن به طور مستقیم یا غیرمستقیم به موضوع غذا و تغذیه پرداخته است.

در قرآن کریم آمده است «یا أَیهَا الرُّسُلُ کلُوا مِنَ الطَّیبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحاً إِنِّی بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ؛ - ایسنا/قزوین دین اسلام همواره بر بهداشت جسم و جان تأکید فراوان دارد و آیات زیادی در قرآن به طور مستقیم یا غیرمستقیم به موضوع غذا و تغذیه پرداخته است.

در قرآن کریم آمده است یا أَیهَا الرُّسُلُ کلُوا مِنَ الطَّیبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحاً إِنِّی بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ؛ ای پیامبران! از غذاهای پاکیزه (و پسندیده) بخورید و کار نیکو انجام دهید، همانا من به آنچه انجام می دهید آگاهم (51) مومنون .

طاهره خاکساران، حافظ و مربی قرآن کریم، در یادداشتی که با موضوع تربیت کودکان در قرآن و روایات نوشته و آن را در اختیار ایسنا، قرار داده می نویسد: تغذیه طیب و سالم و عمل صالح، مورد توجّه تمام ادیان الهی است و توفیق عمل صالح، در سایه تغذیه حلال و طیب است.

از آیه (51) سوره مومنون می توان اهمیت استفاده از خوراکی های حلال و دوری کردن از حرام را درک کرد و فهمید که از نکات بسیار مهم و سرنوشت ساز در تربیت فرزند و داشتن نسل صالح، توجه پدران و مادران به رزق و روزی حلال و مطهر و خوراندن غذای پاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به تغذیه و رابطه آن با داشتن نسل صالح

توجه به تغذیه و رابطه آن با داشتن نسل صالح