مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 10:322022-02-06بين الملل

در اکسپو دبی از جنگ خبری نیست!


دیوارهای اکسپو دبی انگار آکوستیک است، صدای تهدید و جنگ نفوذی به آن ندارد.

هفته ها پس از تهدیدهای مستمر یمن، هنوز کشورها خیالِ آینده می بافند و روزهای ملی را یکی یکی جشن می گیرند، - این هفته هم نوبت ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حاشیه های اکسپویی که پس از 170 سال در خاورمیانه برگزار شده کم نیست؛ از ویروسی که جهان را کلافه کرد و حیات اکسپو دبی به آن پیوند خورد تا نقدهایی که به ویژه از سوی فلسطین به شراکت اسراییل با امارات و عادی سازی روابط با جهان عرب وارد شد، و تا همین اواخر که یمن به خاطر ائتلاف امارات با سعودی ها در جنگ این کشور، اکسپو دبی را مستمر تهدید کرد.

با این وجود، نسخه ای که امارات برای اکسپو پیچیده ظاهرا جهانی در صلح و بدون جنگ است، آن چنان که اهالی آن حتی درباره تهدیدهای یمن صحبت نمی کنند و یا ابراز بی اطلاعی می کنند.

تصویر جهان عاری از درگیری را به شکلی بارز در پاویون خود یمن می توان مشاهده کرد.

دقیقا روزی که یمن فرودگاه ابوظبی را هدف حمله قرار داد در پاویون این کشور مردی در پوشش عربی انتهای دالانی سفید که با واژه ها و جمله های قابل تأمل مزین شده، غرق در آرامش نشسته بود و مشقِ خط می کرد، می گفت خط سه هزارساله یمن را احیا کرده اند و حالا در اکسپو دبی می خواهند به همه قدمتِ تمدن و قدرت بی نهایت این دانش و چگونگی پیوند آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اکسپو دبی از جنگ خبری نیست!

در اکسپو دبی از جنگ خبری نیست!