مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:022022-02-06اقتصادي

منازل مهد دست سازه های پول ساز


سید صفورا سید هاشمی هنرمند دست بافته های صومعه سرایی یکی ا بانوان کارآفرینی است که عروسک بافی را تبدیل به فرصتی برای افزایش اشتغال کرده ومعتقد است اگر به عروسک بافی بها داده شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، عروسک بافی به عنوان یکی از هنرهای صنایع دستی همواره مورد توجه بوده و از قدیم الایام این هنر به عنوان یک هنر خانگی محسوب می شده است و مادران برای فرزندان خود به ویژه فرزندان دختر، عروسک می بافتند؛ امروز هم این صنعت جایگاه واقعی خود را به دست آورده و بانوان بسیاری به صورت کار خانگی به این هنر می پردازند.

در واقع امروزه این هنر علاوه بر اینکه هنر دست است، به عنوان هنری پول ساز و کمک معیشتی برای خانواده ها و بانوان  محسوب می شود.

امروزه کارهای کوچک خانگی با حمایت های دولت و سازمان های متولی در کشور راه اندازی و حمایت می شود که صنعت عروسک بافی نیز در این زمینه موفق بوده، برخی از بانوان با بافت عروسک در خانه علاوه بر اینکه اوقات فراغت خود را پر می کنند، در آمدی نیز از این طریق به دست می آورند که اگر با دید محوری تر به آن توجه شود عرصه مطلوبی برای صادرات این محصول است.

یک بانوی صومعه سرایی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت پنج ساله خود در عرصه عروسک بافی در منزل اظهار کرد: عروسک بافی هنر دست بانوان گیلانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منازل مهد دست سازه های پول ساز

منازل مهد دست سازه های پول ساز