مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-06سياسي

توضیحات مدیرکل میراث هرمزگان درباره شی کشف شده در خلیج فارس


مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان درباره شی کشف شده در خلیج فارس توضیحاتی داد و گفت: از شواهد پیداست نمی توان آن را به دوره پیش از اسلام نسبت داد.

- به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز یکشنبه 17 بهمن ماه 1400 در مورد اخبار منتشرشده در مورد شیء ناشناخته گفت: خلیج فارس جای حساسی است پس اگر چیزی کشف شده باید به مراجع مربوطه اعلام می شده است تا بتوانیم اظهارنظر دقیق تری نسبت به آن داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه که فرم شیء موجود در عکس حالت قالبی دارد، افزود: اما از ظواهر امر بر می آید که چیزی نیست که بخواهیم با توجه به ظواهر آن، آن را به پیش از اسلام منصوب کنیم.

نوروزی افزود: اگر فایبرگلاس باشد احتمال آن وجود دارد که از کشتی جداشده باشد اما از فردا بررسی میدانی را در این زمینه با همکاری منطقه آزاد قشم آغاز خواهیم کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان بابیان اینکه خلیج فارس از دیرزمانی است که میزبان تمدن های پیرامونی است اما برای نسبت دادن این شیء به سابقه تاریخی، باید بررسی های دقیقی بر روی آن انجام شود، ادامه داد: کشتی های زیادی در خلیج فارس درگذشته غرق شده اند و کمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات مدیرکل میراث هرمزگان درباره شی کشف شده در خلیج فارس

توضیحات مدیرکل میراث هرمزگان درباره شی کشف شده در خلیج فارس