مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:222022-02-06اقتصادي

صرفه جویی 1000میلیون ریالی با طرح ابتکاری در مسیر خط انتقال آب


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از صرفه جویی 1000 میلیون ریالی با اجرای طرح ابتکاری برای احداث حوضچه در مسیر خط انتقال آب به یزد خبر داد.

- با اشاره به طراحی، جانمایی و نصب شیر تخلیه هوا به همراه احداث حوضچه مربوطه به منظور بهبود و استمرار فرایند بهره برداری خط انتقال آب یزد اظهار داشت: در این طرح ابتکاری برای احداث حوضچه از قطعه لوله ضایعاتی به جای احداث حوضچه آجری یا بتنی استفاده شد که حدود 1,000 میلیون ریال درهزینه ها صرفه جویی شده است.

وی افزود: این اقدامات با استفاده از نیروهای فنی واحد طرح و توسعه انجام شده و ضمن مطالعه و بررسی های فنی نسبت به نصب شیر تخلیه هوا و احداث حوضچه در کیلومتر 72 خط لوله آب حدفاصل بین مخزن مرور و خلیل آباد اقدام شد.

ارمی بیان کرد: در شرایط تغییر دبی و وضعیت ایستگاه های پمپاژ خط انتقال، زمان لازم برای پایدار شدن جریان آب بین مخزن خلیل آباد و مرور زیاد بوده و باعث بروز مشکلاتی در استمرار بهره برداری می شد، به منظور بررسی موضوع و اقدام اصلاحی با عملیات نقشه برداری، پروفیل لوله در محدوده کیلومتر 63 تا 74 تهیه و با پیمایش مسیر و مقایسه پروفیل لوله با شیب زمین سه نقطه در محدوده مذکور برای نصب شیر تخلیه هوا تعیین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 1000میلیون ریالی با طرح ابتکاری در مسیر خط انتقال آب

صرفه جویی 1000میلیون ریالی با طرح ابتکاری در مسیر خط انتقال آب