مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:422022-02-06فرهنگي

نگاهی به «درساژ» در «سینما جامعه»


فیلم «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، 19 بهمن ماه با حضور مهدی ژیان پور، جامعه شناس و پژوهشگر، در سینما سوره حوزه هنری اصفهان اکران و سپس از منظر هویت و مواجهه نسل ها بررسی می شود.

- ایسنا/اصفهان فیلم درساژ ساخته پویا بادکوبه، 19 بهمن ماه با حضور مهدی ژیان پور، جامعه شناس و پژوهشگر، در سینما سوره حوزه هنری اصفهان اکران و سپس از منظر هویت و مواجهه نسل ها بررسی می شود.

پژمان نظرزاده، دبیر علمی فصل دوم سینما جامعه با اعلام این خبر به ایسنا می گوید: سینما به عنوان یک پدیده همه گیر که تفریحی ارزان قیمت برای طبقات فرودست بود، از روزهای آغازین حیات خود ارتباطی مستقیم با سوژه های مختلف جامعه برقرار کرد.

او با بیان اینکه بازتاب ایدئولوژی های مختلف در روزهای آغازین سینما، آن را به ابزاری مؤثر و قدرتمند برای اشاعه نظرگاه حکومت ها از شرق تا غرب عالم تبدیل کرد، ادامه می دهد: از تولد یک ملت(گریفیث - 1915)، رزمناو پوتمکین (آیزنشتاین -1925) تا پیروزی اراده (ریفنشتال - 1935)، سینما به شکل حیرت آوری در خدمت انواع مانیفست های رایج سیاست ورزی جهان بود و اردوگاه راست و چپ می کوشیدند، جهان بینی و بغض های تاریخی و اجتماعی خود را در رسانه ای که اقبال عموم مردم را به همراه داشت، منعکس کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به «درساژ» در «سینما جامعه»

نگاهی به «درساژ» در «سینما جامعه»