مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:472022-02-06اقتصادي

توصیه های تغذیه ای درختان میوه به باغداران مازندرانی


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان مازندران درباره توصیه های فنی تغذیه درختان میوه گفت: لازم است باغداران استان بدانند که در چه زمانی و از چه عناصری برای رسیدن به بهره وری بیشتر استفاده کنند.

- عبدالرحمن زاغی در جمع خبرنگاران از توصیه های فنی تغذیه درختان میوه در فاصله برداشت محصول تا تثبیت میوه چه در باغات سخن گفت و تاکید کرد: بیشترین مقدار عناصر که پس از برداشت میوه مرکبات و هلو و شلیل از بافت های درختان میوه خارج می شوند، نیتروژن و پتاسیم است.

زاغی با بیان اینکه نقش نیتروژن ذخیره در رشد سرشاخه های بهاره، گلدهی، کیفیت گل ها و تشکیل میوه و نقش پتاسیم در تحمل به تنش های زنده و غیرزنده است، تصریح کرد: محلول پاشی این عناصر پس از برداشت میوه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به نقش فسفر در انتقال انرژی، تنظیم خروج قندهای سه کربنی از کلروپلاست، کارایی فتوسنتز، انتقال قندها و ذخیره آنها و نیز تقویت سیستم دفاعی درختان به ویژه همراه با پتاسیم، مصرف آن همراه با نیتروژن و پتاسیم، توصیه کرد: محلول پاشی اوره با غلظت 4 تا 6 در هزار و منوپتاسیم فسفات با غلظت 4 تا 5 در هزار با ترکیبات مناسب کودهای دیگر حاوی فسفر و پتاسیم مانند ترکیبات نیترات پتاسیم و اسید فسفریک با غلظت مناسب به همراه مویان محلول پاشی با غلظت حداکثر نیم در هزار پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای درختان میوه به باغداران مازندرانی

توصیه های تغذیه ای درختان میوه به باغداران مازندرانی