مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:522022-02-06اقتصادي

بازار نفت تشنه است؛ نفت 100 دلاری نزدیک است؟


وضعیت بازار نفت ملتهب است و نسبت به عرضه نگرانی هایی وجود دارد که در این بین حضور ایران می تواند موجب آرامش بازار شود و در این شرایط رسیدن به نفت 100 دلاری نیز بستگی به شرایط دارد.

- نماینده سابق ایران در اوپک گفت: وضعیت بازار نفت ملتهب است و نسبت به عرضه نگرانی هایی وجود دارد که در این بین حضور ایران می تواند موجب آرامش بازار شود و در این شرایط رسیدن به نفت 100 دلاری نیز بستگی به شرایط دارد.

محمد خطیبی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بی شک بازار به نفت ایران نیاز دارد و برای این مهم نیز دو دلیل وجود دارد، اظهار کرد: اول اینکه افزایش قیمت ها نشان می دهد که وضعیت عرضه و تقاضا در بازار به گونه ای است که تقاضا بیشتر از عرضه بوده و به همین دلیل قیمت ها روبه افزایش است.

دوم اینکه برخی از مصرف کنندگان از ذخیرسازی های خود استفاده می کنند و این نشان می دهد که عرضه کافی نیست و کشورها ناچار به استفاده از ذخایر خود هستند.

وی با بیان اینکه این دو دلیل نشان می دهد که در بازار، تقاضا قوی تر از عرضه است و عرضه پاسخگو تقاضا نیست، تاکید کرد: باتوجه به این شرایط می توان نتیجه گرفت که بازار نیازمند عرضه بیشتر است و این عرضه می تواند نفت ایران باشد و همه کشورها نیز می دانند که چنین ظرفیتی در ایران وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار نفت تشنه است؛ نفت 100 دلاری نزدیک است؟

بازار نفت تشنه است؛ نفت 100 دلاری نزدیک است؟