مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:572022-02-06اقتصادي

وضعیت منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ بحرانی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمد ضروری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت آب شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: وضعیت منابع آبی در شهرستان کبودراهنگ، مناسب نیست بدین ترتیب باید در این زمینه، دقت و نظارت کافی در دستور کار قرار گیرد.

وی به دغدغه ها و چالش های آب در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: این چالش ها تنها به تامین و حجم آب برنمی گردد بلکه بحث های حقوقی پیچیده ای بر آن مترتب است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه آبی از حوضه آبریز این شهرستان در شرایط عادی خارج نمی شود خاطرنشان کرد: وضعیت سفره های آب زیرزمینی در این شهرستان هم اکنون ممنوعه بحرانی است، اما در بحث آب های جاری باید به حق آبه کشاورزان توجه و چشمه های موجود این شهرستان نیز مدیریت شوند.

وی انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح را اقدام مناسب دانست و گفت: با این روند فشاری که نیروگاه به جهت برداشت از سفره های منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ داشت، کاهش یافت و هم اکنون سالانه حدود 12 میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه شهر همدان به نیروگاه منتقل می شود.

ضروری با تاکید بر اینکه از انتقال پساب به صنعت استقبال می کنیم اظهار کرد: سیاست شرکت آب منطقه ای همدان توجه به این موضوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ بحرانی است

وضعیت منابع آب زیرزمینی کبودراهنگ بحرانی است