مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-06بين الملل

از هشدار صنعاء به قاهره تا تنش در روابط مصر-عربستان


یک روزنامه قطری با انتشار گزارشی از پیامهای هشدار صنعاء به قاهره و فرصت طلایی فراروی مصر برای میانجیگری در پرونده یمن در سایه تنش اخیر با سعودی ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به اعتقاد ناظران سیاسی، پرونده یمن در حال حاضر برای نظام مصر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قاهره ملاحظات متعددی دارد که مهمترین آن ها، با توجه به ارتباط مستقیم این پرونده با امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و کانال سوئز، دارای بعد اقتصادی است.

هشدار انصارالله یمن به قاهره به این موضوع، روابط مصر با همپیمانانش در خلیج فارس در شرایط کنونی و در رأس آن ها، امارات و عربستان سعودی نیز افزوده می شود.

در همین راستا، العربی الجدید به نقل از منابع آگاه ویژه نوشت که قاهره پیام های جدیدی از انصارالله یمن که در حال مقاومت و نبرد با  نیروهای حامی دولت مستعفی یمن و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است و با موشک های بالستیک و پهپادها عمق خاک سعودی و امارات را هدف قرار می دهد، دریافت کرده است.

به گفته این منابع، انصارالله یمن، اخیرا از طریق کانال های ارتباطی امنیتی به قاهره پیام داده که هیچ اقدامی علیه دریانوردی در تنگه باب المندب انجام نمی دهد مشروط به این که مصر نیز در هیچ گونه اقدام نظامی علیه خاک یمن شرکت نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هشدار صنعاء به قاهره تا تنش در روابط مصر-عربستان

از هشدار صنعاء به قاهره تا تنش در روابط مصر-عربستان