مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 12:272022-02-06اقتصادي

بهبود تولید محصولات کشاورزی در چین با توسعه آبخیزداری


اجرای عملیات آبخیزدای در کشورهای مختلف علاوه بر حل مشکل کم آبی و جلوگیری از خسارات جانی و مالی ناشی از سیلاب های فصلی، توسعه کشاورزی را به همراه داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، بسیاری از کشورهای جهان به دلیل نقش گسترده اجرای عملیات آبخیزداری در توسعه کشاورزی و امنیت غذایی، به سمت اجرای آن حرکت کرده اند.

مدیریت یکپارچه آبخیزداری از خسارات شدید تبخیر منابع آبی، کاهش آب در سفره های زیر زمینی، فرسایش خاک و نابودی منابع طبیعی جلوگیری می کند و مهم ترین راهکار در تأمین منابع آبی محسوب می شود.

اجرای عملیات آبخیزداری همچنین می تواند راهکاری پیشگیرانه و مطمئن برای مبارزه با خشکسالی در درازمدت باشد، به همین دلیل بسیاری از کشورهای بزرگ جهان بویژه چین بدان توجه ویژه ای کرده اند.

مسئولین این کشور از ابتدای سال میلادی جاری برنامه های زیادی را برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به تصویب رسانده اند تا بتوانند با سرمایه گذاری مناسب در این حوضه های آبخیز از مشکل کم آبی خصوصاً در مناطق شمالی خود بکاهند.

به طوری که آنها حاضر شده اند برای تأمین مالی این امر علاوه بر بودجه داخلی از نهادهای بین المللی نیز 3 وام به ارزش 600 میلیون دلار جهت بهبود مدیریت منابع آبی دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود تولید محصولات کشاورزی در چین با توسعه آبخیزداری

بهبود تولید محصولات کشاورزی در چین با توسعه آبخیزداری