مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-06اقتصادي

مقصر افزایش قیمت سیب زمینی تولیدکننده است یا دلال؟


استان همدان با رتبه نخست در تولید سیب زمینی قطب مهم تولید سیب زمینی و بذر سیب زمینی در کشور بوده و 45 درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی این استان به سیب زمینی اختصاص دارد به نحوی که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال 70 هزار تن از سیب زمینی تولید شده استان .

- ایسنا/همدان استان همدان با رتبه نخست در تولید سیب زمینی قطب مهم تولید سیب زمینی و بذر سیب زمینی در کشور بوده و 45 درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی این استان به سیب زمینی اختصاص دارد به نحوی که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال 70 هزار تن از سیب زمینی تولید شده استان به سایر کشورها صادر شده که ارزش این میزان صادرات سیب زمینی استان  35 میلیون دلار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علاوه بر صادرات بخشی از سیب زمینی استان همدان به کشورهایی چون ارمنستان ،پاکستان، آذربایجان، ازبکستان، افغانستان،عراق و روسیه بخشی نیز به سایر استان های کشور از جمله استان های جنوبی و مرکزی ،اصفهان ،شیراز و خراسان ارسال می شود.

سطح زیرکشت امسال سیب زمینی استان همدان 29 هزار هکتار با تولید 900هزار تن بوده که از این میزان تولید 80 تا 100هزار تن برای مصرف تازه خوری در سطح استان اختصاص داشت و 250 تا 270 هزار تن از محصول تولیدی سیب زمینی سطح استان نیز در انبارها و سردخانه های مخصوص سیب زمینی ذخیره شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقصر افزایش قیمت سیب زمینی تولیدکننده است یا دلال؟

مقصر افزایش قیمت سیب زمینی تولیدکننده است یا دلال؟